Bidirectioneel DC.

Stroom.

Twee richtingen.


Bidirectioneel laden is eenvoudig uitgedrukt opladen en ontladen. Maar het is meer dan dat: het is pieken afvlakken, het is beschikken over een zeer grote opslagcapaciteit voor je woning waarbij je zonne-energie optimaal hergebruikt en dat dagenlang, het is je minder energieafhankelijk maken, het is het net balanceren en er zelfs iets aan verdienen. 

Ontdek hier welke wagens bidirectioneel laden met een laadpunt met ingebouwde omvormer.

Lees onze uitgebreide blog over de technologie en de weg die we hebben afgelegd om het in België mogelijk te maken.

Bidirectioneel Walbox Quasar - V2H/V2G

V2H/V2G

Bij V2H is de wagen in staat om stroom terug te leveren aan de woning, bijvoorbeeld tijdens piekmomenten, 's nachts of op momenten waarop de zon niet schijnt. Tot voor kort was dat vooral de insteek: opladen met de zon en ontladen van zodra ze ondergaat.

Echter kan je je wagen ook perfect opladen op momenten waarop stroom het goedkoopst is en ontladen wanneer de stroom duurder is. Je kan er ook aan verdienen door te injecteren in het net en op die manier meteen ook het net te stabiliseren (V2G). Gek idee? Helemaal niet. Kijk maar eens naar wat eerow kan met thuisbatterijen en binnenkort ook met bidirectionele laadpunten en wagens. 

Eerste laadpunt een feit

Het eerste V2G CCS-laadpunt is gehomologeerd en klaar voor installatie. Verneem op deze pagina meer over het laadpunt en met welke wagens het reeds getest is.

Naar de lader

Actueel overzicht. bidirectioneelladen.be

We hebben een aparte website waarop we vloggen over de testen die we zelf uitvoeren met een DC-lader. Wil je weten of je wagen het écht kan? Dan moet je daar zeker eens kijken. Wil je graag met je wagen langskomen om te testen? Dat kan! Op de site vind je alle info om een afspraak te maken. 


Naar bidirectioneelladen.be