Offerte. 

Wil je een offerte voor een laadpaal?

Scroll even verder, ontdek het bidirectionele en unidirectionele aanbod, vul het formulier in en je offerte komt zo snel mogelijk je richting uit!

Wens je meteen een afspraak te maken voor een overleg online of in onze winkel, ga dan naar onze afspraken-pagina.

Bidirectionele laadpunten

Bidirectioneel laden

Heb je een wagen gekocht die V2X-compatibel is, dan is het misschien nuttig om meteen te investeren in een bidirectioneel laadpunt. Liever een unidirectioneel laadpunt? Scroll dan even verder.


Op 18/10/2024 heeft Synergrid groen licht gegeven voor de netkoppeling van bidirectionele wagens. Vanaf 17/04/2025 mogen wagens met ingebouwde omvormer DC/AC gekoppeld worden en terugleveren. Onderstaande wagens voldoen aan die richtlijn:

Polestar 3

Deze wagen heeft bij oplevering meteen V2L aan boord. V2G zal in een latere fase (wellicht in de loop van 2025) worden uitgerold. 

Polestar 4

V2L is aangekondigd, maar zal er niet meteen opzitten. Vermits V2L een omvormer DC/AC gebruikt, gaan we ervan uit dat V2G er ook nog aankomt. Let wel dat de P4 op een andere powertrain dan P3 wordt gebouwd, dus het wordt nog even afwachten. 

Volvo EX90

Net zoals de Polestar 3 zal deze V2X (V2L en V2G) aan boord hebben. Vermits de oplevering van de wagen al een paar keer is uitgesteld, gaan we ervan uit dat die meteen alles aan boord zal hebben. 

Opgelet: wat vandaag wordt aangekondigd, kan er uiteindelijk niet komen of net wel. Het is bijzonder moeilijk om exacte informatie te verkrijgen over geplande updates, aanwezige hardware, ingebouwde omvormer, enz. Ook het wettelijke kader, compatibiliteit en interoperabiliteit kunnen soms een obstakel vormen bij de correcte werking van nieuwe technologie. We kunnen dan ook niet verantwoordelijk worden gehouden voor wijzigingen, aankondigingen of dergelijke die een impact hebben op je beslissing, laadpaal- of wagenkeuze. 

Onder een overzicht van compatibele laadpunten die voldoen aan iso 15118-2 en werken met omvormer in de wagen:

Zaptec Pro

Dit laadpunt kan meteen uit de doos ontladen en terugleveren. Vermits Polestar een partnership met Zaptec heeft aangekondigd, verwachten we een naadloze ervaring. Opgelet, deze versie meet geen zonne-energie en vereist een externe aansturing. 

Noors


Zaptec Go2 

Het  laadpunt waar we het meest naar uitkijken, vermits dit alle Polestar-vakjes afvinkt. Het ontlaadt de wagen en kan met zonne-energie overweg. Benelux hoort bij de prioriteitenlijst voor uitrol in Q4 2024. 

Noors

Peblar Business

Iso15118-2-compatibel en naar verwachting op termijn ook voor V2G. In een 1ste fase zal dit plug 'n charge aan boord hebben, met wat meer tijd voor testen met V2G. We kunnen niet met zekerheid zeggen of het er op korte termijn van komt.

Nederlands


Unidirectionele laadpunten

Smappee 


Ben je op zoek naar een snelle, veilige én toekomstbestendige laadpaal voor thuis? Dan is je keuze voor een Smappee-laadpunt de oplossing voor jou. Geen gesprongen zekeringen meer tijdens het laden met deze slimme laadpaal. Ook tapt je auto maximaal de goedkoopste energie of zonne-energie. Zo laad je je wagen tot 6x goedkoper. En meer nog: dankzij het geïntegreerde energiebeheersysteem krijg je ook inzichten in je verbruik.


Zonne-energie

Zonne-energie kan makkelijk geïnjecteerd worden in de wagen. Houd er rekening mee dat de woning uiteraard voorrang krijgt 

Pieken aanpakken

Het laadpunt kan je energie spreiden, om zo het aantal kW per uur lager te houden. je kan ook een heuse pieklimiet instellen.

Verbruik in kaart

Infinity, het energiebeheersysteem van Smappee, brengt je verbruik en productie in kaart. De tool zal ook je sluimerverbruik kenbaar maken en tips geven om energie te besparen

EV One 

Op aanvraag, maakt standaard geen deel uit van het pakket

EV Wall socket

Wit muurmodel met een socket. Strakke en moderne look. Ook met zwart front verkrijgbaar (mits meerkost en indien het laadpunt niet in de zon staat). 

EV Wall Cable

Zelfde uitvoering, maar dan met een vaste kabel van 8 meter. 

Easee

Noors merk dat sinds september 2023 een nieuwe generatie op de markt heeft gebracht. Strakke, geconnecteerde laadpunten die op de woning loadbalancing kunnen uitvoeren. Ook in diverse kleuren te verkrijgen.

Slimme meting

Het toestel werkt naadloos samen met de Equalizer, een component die kan worden gekoppeld aan de digitale (en analoge) meter en rekening houdt met het verbruik van de woning.  

Vergrendeling

Je kan je laadkabel vergrendelen tegen diefstal en RFID activeren om enkel toegang te krijgen met een laadpasje.  

Open API

Easee draait op een Open API en kan dus geïntegreerd worden in bestaande domotica-systemen (Niko, Home Assist, Loxone) of energiebeheersystemen zoals eerow.

Charge Lite 

We plaatsen 'm graag, net omdat het laadpunt zo strak is en een geïntegreerde e-sim heeft, voor connectie op moeilijke plaatsen. 

Kleuren 

De cover komt standaard in het zwart. Mits meerkost (€ 45) kan je een andere kleur kiezen: wit, rood, antraciet of grijs.

Equalizer 

Zorgeloos laden met loadbalancing. Solar charging kan voorlopig enkel indien Easee als provider is gekozen.

Peblar

Nederlands merk dat mikt op eenvoud & gebruiksgemak met heel wat slimme features. Prijsvriendelijkste optie met vaste kabel, RFID, display, loadbalancing en laden met overschotten.

Stijlvol ontwerp

Strakke vormgeving met geïntegreerd scherm. 

Loadbalancing

Peblar voorziet loadbalancing én laden met overschotten.
Je hoeft dus niet wakker te liggen van gesprongen zekeringen.

Robuust gebouwd

Dankzij een beperkte hoeveelheid kabels en elementen.


Veilig

Volgens de hoogste marktnormen.


Let's Go!



Selecteer het merk van de Sterckx & De Smet Groep je een wagen hebt aangekocht. 
 Selecteer de vestiging van Sterckx & De Smet waar je de wagen hebt aangekocht.
Geef de naam op van de verkoper bij je Sterckx & De Smet vestiging. 
Check de komende dagen zeker je SPAM- of reclamefolder want onze mails belanden daar al eens. 
Vul hier het adres van de installatie in.
Gelieve deze lay-out te gebruiken om dit veld in te vullen: 0759501189.

Hieronder worden verschillende meer technische vragen gesteld die ons een zicht geven op jouw thuissituatie en die ons helpen een correcte offert daarvoor op te stellen.


Smappee Infinity:
Smappee Infinity is een modulaire totaaloplossing die zorgt voor extra energie- efficiëntie dankzij een gedetailleerd realtime-inzicht in je energieverbruik met niet één, maar drie methodes voor elektriciteitssubmeting. Voeg daar nog zonne-energie, gas en water aan toe en je hebt in één oogopslag een volledig overzicht van al je energiestromen. Smappee Infinity kun je makkelijk installeren en integreren met IoT- diensten.
 De Output-module kan ook worden gebruikt als een controlesignaal voor slimme toestellen. Bovendien kun je IoT-applicaties van derden integreren via de Smappee App. Stel als laatste regels in om slimme toestellen te verbinden en controleren met de Smappee Automations en je autolaadsessies te plannen met de Smappee App.


 LifePowr / FlexiO:
Slimme aansturing van je batterij en laadpaal met FlexiO. Optimaal gebruik van zonne- energie. Eenvoudig te installeren en compatibel met courante omvormers en laadpalen.

FlexiO houdt rekening met weersvoorspellingen, dynamische tarieven, jouw verbruikspatroon, de degradatie van je batterij, etc. Waardoor het altijd op zoek gaat naar de meest optimale en rendabele optie voor jouw situatie.



OPGELET 1)
Momenteel zijn er nog geen bidirectionele laadpalen te bestellen. Wel hebben reeds verschillende fabrikanten bevestigd eraan te werken of zelfs hun bidirectioneel laadpunt aangekondigd . Deze hebben we hieronder opgenomen.

We kunnen je hiervoor dus nog geen offertes opmaken, maar je gegevens voor interesse in bidirectioneel laden zitten zo wel in ons CRM-systeem. Zo kunnen we contact opnemen zodra we zelf meer informatie krijgen.

OPGELET 2)
Er zijn 2 mogelijkheden als het op bidirectionele laadstations aankomt. Volgens de laatste informatie die wij hebben kunnen vinden, levert dat volgende opsomming op:

  • de wagen levert gelijkstroom (DC) aan het laadstation: dit geld oa voor alle wagens van de VW-groep op het MEB platform: VW ID.4/5, VW ID Buzz, Audi Q4 eTron, Skoda Enyac. En daarnaast: Kia EV9, Volvo EX90, Polestar 3.
  • de wagen levert wisselstroom (AC) aan het laadstation: dit geldt oa voor volgende wagens: Fisker Ocan, Tesla, Kia EV9, Polestar 3, Volvo EX90, Renault's Mégane, Scénic, 5 e-Tech modeljaar 2024. De nieuwe Peugeot e-3008 2024, zal V2L ondersteunen (is het STLA platform van Stellantis, V2H/G is nog niet bekend).

OPGELET 3)
Er is momenteel nog geen zekerheid of alle onderstaande fabrikanten van bidirectionele laadstations, deze ook voor de Belgische markt zullen laten homologeren en beschikbaar stellen.

Meer informatie over bidirectioneel laden op onze speciale pagina.

Klik op de naam van de fabrikant om onze specifieke informatiepagina's te bekijken.
SmappeeZaptecEasee, Tesla, Ecotap, Evonity

Neen
Ja, maar enkel semi-publiek
Ja, iedereeen mag komen laden bij mij
Je kan nadien dan een contract afsluiten met een provider voor de automatische terugbetaling. De uitleg volgt nog. 
Ik zal zelf mijn verbruik exporteren uit de app
Het plaatsen van een kWh-meter
Het gebruik van een backoffice die alles automatisch voor me uitvoert
Ja
Neen
Ja
Neen
Indien je P1 poort reeds in gebruik is, zorgen we in de offerte voor een P1-splitter zodat er meerdere toestellen op aangesloten kunnen worden.



 
1x230V met neuter
3x230V zonder neuter
3x400V met neuter

Hieronder kan je makkelijk bekijken hoe je zelf de netaansluiting kan achterhalen. 



 

20A
25A
30A
32A
40A
50A
63A

Hieronder kan je makkelijk bekijken hoe je zelf de stroomsterkte kan achterhalen. 



 

Ouder dan 10 jaar
Jonger dan 10 jaar



Een eenfasige omvormer
Een driefasige omvormer
Een hybride omvormer
Ik heb meerdere omvormers

Opgelet: Batterijen op een hybride omvormer worden door een laadsysteem beschouwd als productie. De wagen zal de batterij leegtrekken, tenzij je schema's instelt.

In de hoofdverdeelkast ingebouwd
In een extra verdeelkast naast de hoofdverdeelkast
In een verdeelkast op een andere locatie in het gebouw/huis of in een bijgebouw
Overige



Opgelet: thuisbatterijen worden door de meeste laadpunten als zonneproductie beschouwd. Bijgevolg zal de wagen bij het laden de batterij leegtrekken. Sommige laadpunten, waaronder Smappee, kunnen dat voorkomen bij hybride omvormers.


In de garage
Tegen de gevel, vrij van crépi
Tegen de crépi-gevel
Vrijstaand op een paal


Minder dan 10 meter
Tussen 10 à 15 meter
Tussen 15 à 20 meter
Tussen 20 à 25 meter
Meer dan 25 meter


Ja
Ja, maar wellicht te weinig voor een extra zekering en differentieel
Neen, een extra kastje is nodig


Ja, de router bevindt zich in de buurt (bedraad)
Ja, er is voldoende wifibereik (minstens twee balkjes)
Ja, maar er is onvoldoende wifibereik (minder dan twee balkjes)
Neen
4 à 6 weken
2 maanden
3 maanden
4 maanden
5 maanden
Overige


Noteer hier:

- Extra informatie indien nodig. 
- Eventuele vragen die je reeds hebt.
- Of bijvoorbeeld wanneer er klinkers opgebroken moeten worden e.d..

 Om een offerte op maat te kunnen opstellen, vragen we volgende foto's te uploaden:
  • Foto meterkast (close-up van zekering onder de meter)
  • Duidelijke foto van de zekeringkast zodat we kunnen zien of er nog voldoende plaats is
  • Foto’s van het te volgen traject van de zekeringskast tot waar het laadpunt moet komen
  • Foto van de locatie waar het laadpunt komt
  • Foto van de omvormer (indien van toepassing)
  • Foto van de digitale meter (indien van toepassing)
  • Een schema / foto met aanduiding van het te volgen traject

Indien het op dit moment niet mogelijk is om foto's door te sturen,
kan je gerust verder naar het einde van het formulier 
en dan vragen we deze later nog even op.