Instellen CPO.
Gemakkelijk.

Wil je de laadsessies automatisch laten vergoeden aan je privéaansluiting? Wij werken met Tap Electric en begeleiden je op deze pagina bij alle stappen die nodig zijn om meteen aan de slag te gaan.

Tap Electric-

laadlocatie 

Tap Electric gebruiken om je laadstation te beheren en ervoor te zorgen dat kosten van laadsessies kunnen worden terugbetaald:

  • Watt's Next maakt een laadlocatie aan die gekoppeld is aan jouw privégegevens indien het laadpunt op een privélocatie staat
  • Watt's Next maakt een laadlocatie aan die gekoppeld is aan jouw bedrijf indien het laadpunt op een bedrijfsparking staat.

Tap Electric-

laadpas

Gebruik de Tap Electric-laadpas (of app) om laadsessies mee te starten. Laadsessies worden door Tap Electric geregistreerd en elke maand krijgt de eigenaar van de laadkaart een factuur met de te betalen bedragen voor de laadsessies. 

Configuratie betreft beide, of een van beide. We beginnen met de laadlocatie.

Laadlocatie

Watt's Next maakt voor jou een laadlocatie aan op het platform van Tap Electric.

We maken jou administrator van de laadlocatie (bijvoorbeeld met je privé-mailadres).











 Account

Je krijgt een link toegestuurd via e-mail zoals je hier links kan zien. Wanneer je deze link opent in je browser, kan je inloggen op het online platform. Je kan dat doen via je Google-account, je Apple-account of je e-mailadres. Zorg ervoor dat je hier inlogt met hetzelfde adres dat Watt's Next heeft gebruikt om je als administrator toe te voegen aan je laadlocatie. 


Eens ingelogd, krijg je dit te zien, waar we een aantal zaken dienen in te stellen.

Onder Locations/Locaties kan je jouw laadlocatie aanklikken en dan zie je volgende opties:

Zichtbaarheid

Je kan hier de zichtbaarheid van je lader instellen. Wil je je lader voor iedereen toegankelijk maken (dus ook zichtbaar maken in allerhande laadapps), kies dan 'Display to everyone'. Wil je het verborgen publiek maken, wat bijvoorbeeld handig is in het geval je partner met een andere pas wil laden, dan kan je onder het kaartje de schuifbalk aanpassen. Je geeft dan eigenlijk aan dat enkel EV-rijders die zich binnen een bepaalde straal bevinden, het laadpunt kunnen gebruiken.

Bij 'Only nearby users' gaat die per definitie enkel voor jou zichtbaar zijn.

​Tarief

Verder moet je ook het tarief dat je uitbetaald wil krijgen, opgeven. Dat is een bedrag per kWh. Houd er rekening mee dat het opgegeven bedrag niet buiten proportie is. Doorgaans wordt een bedrag tussen de € 0,35 en € 0,55 gehanteerd.

Uitbetaling

Ga vervolgens naar account. Hier kan je instellingen aanpassen voor bijvoorbeeld de uitbetaling van kosten. 

Onder 'Settings' heb je de optie 'Payout Settings', hier kan je je bankgegevens opgeven waar de uitbetalingen op moeten gebeuren. 

Laadkaart/key

Met de Tap Electric-laadkaart/key kan je op jouw laadpunt of eender welk publiek laadpunt je laadsessies starten.  

De gemaakte kosten worden gefactureerd aan de eigenaar van de laadkaart. Om een kaart aan te vragen, installeer je best de Tap Electric-app, die je in de Google- en Apple Play/App Store kan vinden. 

Log in. Dat mag met hetzelfde account als voor de laadlocatie.

Abonnement

Als je een abonnement wil voor je laadkaart, klik dan op 'Over tarieven'. 


Kies je tarief/aboformule

Je kan hier kiezen of je een abonnementsformule wil of niet. Abonnementen komen in een Light- en Premium-versie. Je kan ook kiezen om zonder abonnement Tap te blijven gebruiken. Dat kan wanneer je bijvoorbeeld Tap enkel wenst te gebruiken om je laadpunt te beheren en niet voor de laadkaart. 

Kies welke formule je voor je laadpas wenst en klik op 'Abonneer'. Voorzie de nodige betaalgegevens voor split-billing. Gebruik hiervoor de bankgegevens van je onderneming, want hiermee worden de laadkosten betaald. 



Beheer

Onder 'Beheer' kan je de laadlocaties en laders zien die aan je account gekoppeld zijn. Als je in de app dezelfde logingegevens als in de browser gebruikt, zie je hier ook je laadpunt verschijnen.

Profiel

Hier krijg je een overzicht van alle abonnementen, facture, betalingen en laadsessies. Momenteel n bète-testing, maar je kan ook je wagen koppelen aan de Tap-app (voorlopig enkel Kia, Hyundai en Tesla, maar andere merken worden gauw toegevoegd). We verwachten dat door die koppeling, Tap meer in functie van de batterijstatus kan laden.  

Helemaal. Klaar.

Ziezo, je laadpunt en privébankgegevens zijn gekoppeld aan je laadlocatie. Je bedrijfsgegevens zijn gekoppeld aan je laadpas. Klaar om aan je elektrische kilometers te beginnen!

Vragen? power@wattsnext.be